زینک ریچ اپوکسی چیست و چه کاربردی دارد؟

زینک ریچ اپوکسی چیست و چه کاربردی دارد؟ زینک ریچ حاوی درصد بالایی از گرد روی است و برای جلوگیری از خوردگی سطوح استیل و افزایش طول عمر آن‌ها به کار می‌رود. خواص ضد خوردگی این آستر به دلیل وجود فلز روی به کار رفته در فرمولاسیون آن بوده که انتخاب مناسبی برای حفظ و خاصیت ضد خوردگی سازه های فلزی است. گرد روی با قربانی کردن خود از فرسوده شدن فلز جلوگیری می‌کند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان شرکت بازرگانی رادین تماس گرفته و علاوه بر مشاوره رایگان، سفارش خود را ثبت کنید.

زینک ریچ اپوکسی چیست و چه کاربردی دارد؟

مشکل خوردگی فلزات در محیط‌های صنعتی یکی از نگرانی های اصلی کارفرمایان هست. محصول پرایمر زینک ریچ اپوکسی یکی از مواد موثر برای حفاظت سطوح در برابر خوردگی می‌باشد.
رنگ‌های غنی از روی (زینک ریچ Zinc-rich)، به رنگ‌هایی اطلاق می‌شود که در آن‌ها مقادیر بالای گرد روی وجود دارد. پودر روی در رنگ زینک ریچ عمدتاً برای حفاظت سطوح فلزی در مقابل پوسیدگی و خوردگی استفاده می‌شود. رنگ های اپوکسی زینک ریچ به دلیل چسبندگی مطلوب به سطح و همچنین حفاظت کاتدی به عنوان لایه اول در رنگ آمیزی بسیاری از سازه‌ها نظیر مخازن، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و … مورد استفاده قرار می گیرند.
اجرای پوشش زینک ریچ اپوکسی
استفاده از پرایمر زینک ریچ اپوکسی در فولاد ساختمانی نیاز به دقت و مهارت بالایی دارد. چنان چه پرایمر اپوکسی به درستی بر روی فلزات اجرا شود قدم اول برای یک پوشش طولانی مدت برداشته می‌شود. برای اجرای زینک ریچ باید سطوح آماده شود، از این رو سطوح فولادی را از هرگونه گرد و غباری تمیز می‌کنند. همچنین سطوح فولادی باید خشک عاری از هرگونه انفجار و آلودگی باشند چنانچه نقص یا عیوبی در سطوح وجود داشته باشد آن عیب باید به طور کامل برطرف شود برای تمیز کردن سطح فلز می‌توان از گریس و روغن استفاده کرد. همچنین می‌توان از سازندۀ پلاست برای تمیز کردن سطوح فلزی استفاده کرد آسیب وارد بر روی فلزات باید به طور کامل رفع شود. پرایمر را باید مطابق دستورالعمل سازنده در دو ظرف جداگانه بریزند تا یک پوشش یکنواختی بدست آید.

خواص رنگ‌های غنی از روی (زینک ریچ)

  • جلوگیری از خوردگی به وسیله حفاظت کاتدی(آند فدا شونده)
  • چسبندگي مطلوب به زیرآیند
  • سازگاری با انواع پوشش های اپوکسی میانی

موارد کاربرد رنگ‌های زینک ریچ

  • پوشش‌دهی سازه‌های فلزی در سوله‌ها، مخازن و لوله‌ ها
  • مجتمع‌های صنعتی نفت و گاز و پتروشیمی و همچنین صنایع نیروگاهی
  • سکوها و محیط‌های دریایی غیر مغروق و عرشه کشتی‌ها
  • ماشین آلات و تجهیزات صنعتی، کشاورزی،حمل و نقل و …

زینک ریچ اپوکسی چیست و چه کاربردی دارد؟

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما