انواع رنگ صنعتی

انواع رنگ صنعتی، رنگهای صنعتی انواع مختلفی دارد که با توج به نیاز و سطوحی که مورد پاشش میباشد نوع رنگ انتخاب میشود و با تجهیزات مربوطه پاشش میشود.
رنگ صنعتی به طور کلی برای این استفاده می شوند که از خوردگی در اتصالات و لوله های فولادی که حاوی گازها، روغن، آب، فاضلاب، پتروشیمی و تجهیزات پردازش مواد غذایی است و نیازمند پوشش نچسب می باشد ، جلوگیری کند . در تجهیزات کشاورزی ، خودرو و ساخت و ساز مورد استفاده قرار گیرد و عمر مفید هر وسیله ای را افزایش می دهد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

انواع رنگ صنعتی

رنگ ها نقش مهمی در نگهداری تجهیزات دارند.رنگ های صنعتی ضمن تاثیر بر نمای خارجی از آسیب دیدن آن ها نیز جلوگیری می کند.رنگ های صنعتی پوشش محافظی هستند که سبب جلوگیری از آسیب های احتمالی همچون خراش و خوردگی ناشی از ضعیف شدن تجهیزات فلزی یا پلاستیکی می شوند.هم چنین تجهیزات را در برابر تخریب مکانیکی، شیمیایی و محیطی حفظ می کنند.انتخاب صحیح رنگ و پوشش های صنعتی هنگام انجام کار نقاشی یا رنگ آمیزی مجدد بسیار حیاتی است تا به مقاومت و دوام مطلوب در طول زمان برسید.هنگام انتخاب انواع رنگ صنعتی، شرایط زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.
در یک تعریف فنی می‌توان گفت رنگ صنعتی محصولی است که به‌صورت مایع، خمیر و یا پودر ارائه می‌شود و با یک فرآیند مناسب بر روی سطوح اعمال می‌شود و بعد از اماده شدن به یک محافظ تبدیل می شود.
رنگ های صنعتی از مواد و اجزای مختلف، از لوله‌های زیربنایی تا ماشین‌آلات، کف و سطوح را مقاومت بخشیده و محافظت می‌کند. این روکش‌ها را می‌توان با روش‌های مختلف از اسپری کردن تا غوطه‌ور کردن بر سطوح موردنظر اعمال کرد.
روکش‌های صنعتی علاوه بر محافظت قطعات و سطوح زیرین خود در برابر خوردگی می‌توانند:
از قطعات دربرابر سایش سنگین، آسیب ناشی از ضربه فیزیکی، گرمای شدید و رطوبت محافظت کنند.
سطوحی بدون لغزش و یا نچسب بر روی کف، دسته‌ها و سطوح ماشین‌کاری ایجاد کنند.
چربی و خاک آلودگی را با ایجاد سطوحی متراکم، دفع کنند.

نمونه ای از رنگهای صنعتی:

  • اپوکسی
  • پلی اورتان
  • ترموپلاست
  • کوره ای
  • رنگ های الکیدی هوا خشک
  • گروه رنگهای مقاوم حرارتی
  • و…

منبع: https://radinpaint.ir/

انواع رنگ صنعتی

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما