خرید رنگ کوره ای پودری

خرید رنگ کوره ای پودری در تهران و به صورت مستقیم از درب کارخانه را می توانید از شرکت بازرگانی رادین انجام دهید.
رنگ های کوره ای پودری الکترواستاتیک، بهترین نوع رنگ صنعتی از نظر مقاومت و استحکام و میزان کم آلایندگی به شمار می روند. انتخاب استفاده از رنگ الکترواستاتیک پودری یا مایع به نظر مصرف کننده بستگی دارد اما به نظر می رسد رنگ های پودری کوره ای، بهترین گزینه برای صنایع فلزی باشند.

خرید رنگ کوره ای پودری

رنگ کوره ای یا رنگ الکترواستاتیک، در دو نوع رنگ پودری کوره ای و رنگ مایع کوره ای در صنایع رنگ و پوشش تولید می شوند.نوع پودری رنگ های کوره ای حاوی یک ماده پودری با پودرهای بسیار ریز و خشک است که با فشار به سطح مورد نظر پاشیده شده و بلافاصله پخته می شود تا به این ترتیب یک رنگ با دوام و زیبا شکل گیرد. این پودر می تواند یک پلیمر یا ترموست باشد که به کمک مواد شیمیایی باعث تولید گرما می شود و زمانی که حرارت می گیرد، به این پودرهای ریز واکنش نشان می دهد.
زمان و دمای پخت رنگ های پودر هم متفاوت است و باید طبق دستور کارخانه سازنده باشد که معمولا 10 تا 18 دقیقه و دما از 185 تا 230 درجه سانتیگراد متغییر است. در رنگهای روشن دمای پایین با زمان بالا (برای جلوگیری از زرد شدن) و رنگهای کوره ای تیره دمای بالا و زمان پایین نیاز دارند. رنگهای پودری از نظر ظاهری به رنگهای چکشی، چرمی، سنباده ای، متالیک، چروک و ساده تقسیم می شوند.
از نظر ساختاری به گروه های پلی استر، اپوکسی، اپوکسی – پلی استر ( هیبریدی) و پلی یورتان تقسیم می شوند. از نظر براقیت نیز، رنگهای مات، نیمه مات، سوپر مات، براق، نیمه براق و سوپر براق قابل ارائه هستند.

خرید رنگ کوره ای پودری

انواع رنگ پودری

رنگ ساده:

برای پوشش پودری سطوح فلزی عمدتاً از رنگهای سفید یا الوان استفاده می شود. برخی از پرمصرف ترین رنگهای ساده عبارت از انواع رنگ سفید هیبریدی و پلی استر می باشد.

رنگ دکورال:

برای پوشش پودری سطوح فلزی که پس از رنگ آمیزی، بایستی با طرحهای کاغذ و فیلم در طی فرآیند سابلی دکور، دکور شوند ، از رنگهای دکورال استفاده می شود.

رنگ های چرمی:

این نوع از رنگهای پودری، پوششی مشابه سطح چرم بر روی صفحات فلزی ایجاد می نماید. عکس زیر بافت این پوشش را از نمای نزدیک نشان می دهد.

رنگ پودری سمباده ای:

این نوع رنگ پودری، پوششی مشابه سطح سمباده بر روی صفحات فلزی ایجاد می نماید.

رنگ پودری چکشی:

این نوع رنگ پودری، پوششی مشابه اثرات چكش بر روی صفحات فلزی ایجاد می نماید.

انواع رنگ های پودری و خواص آنها

در بین گستره وسیع و پرتنوع رنگها، پوشش‌های پودری دارای خواص منحصر به فردی هستند كه آنها را از سایر پوشش‌ها متمایز می‌سازد. این مواد خشك و جامد بوده و به طور كامل می‌توانند لایه‌های نازكی از رنگ را روی قطعات تشكیل دهند. رنگهای پودری شامل رزین‌های پلاستیكی، پیگمنت‌های رنگ و افزاینده‌ها هستند. در مرحله اول مخلوطی از اجزاء سازنده تركیب همگونی ایجاد می‌كند. این مخلوط تا نقطه ذوب حرارت می‌بیند و مواد مذاب به صورت ورقه‌های نازكی اكسترود می‌شوند و پس از خشك شدن، خرد شده و به صورت ذرات پودری با سایز مشخص در می‌آیند. پاشش این رنگهای پودری با تفنگ‌های الكترواستاتیكی انجام می‌شود بطور كلی پودرهای پوشش دهنده به دو دسته پودرهای ترموپلاستیك و پودرهای ترموست تقسیم می‌شوند. هر كدام از این دو دسته نیز شامل زیر مجموعه‌ هایی هستند كه عمدتاٌ در پایه رزین با یكدیگر تفاوت دارند.

خرید رنگ کوره ای پودری

رنگ پودری ترموپلاستیك

رنگ پودری ترموپلاستیك بر اثر گرما ذوب شده و بر سطح جاری می‌شود؛ اما هنگامی كه بر اثر سرد كردن جامد می‌شود، تركیب شیمیایی خود را حفظ می‌ كند.

مزایای رنگ پودری

رنگ های پودری به دلیل مزایایی که به کاربران ارائه می دهند، از کاربرد وسیعی برخوردار هستند. یکی از این مزیتها، تنوع آن ها است. رنگ کوره ای پودری می تواند از اکریلیک، پلی اورتان، پلی استر، پلی استر اپوکسی یا رنگ اپوکسی ساخته شده باشد و هر کدام از این مواد، پوشش متفاوتی را به وجود می آورند. کاربران با استفاده از این پوشش می توانند طیف وسیعی از رنگ های مات و براق را روی وسایل خود اعمال کنند و از تنوع و کیفیت رنگ پودری نهایت استفاده را ببرند.
علاوه بر این، کاربرد رنگ کوره ای پودری به استفاده صنعتی محدود نمی شود و کاربران می توانند از آن ها برای رنگ آمیزی های خانگی نیز استفاده کنند. از مزایای دیگر استفاده از این رنگ می توان به ارزان بودن، ماندگار بودن و سازگاری بیشتر آن با محیط زیست اشاره کرد. رنگ پودری و پوشش های پودری به دلیل عدم وجود حلال، آلودگی كم و دوام و پایداری بالا در صنعت امروز به طور وسیعی مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از رنگ های پودری به عنوان یك روش رنگ‌ كاری در سال‌های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است. آنها هم اینك ۱۵% از بازار رنگ را به خود اختصاص داده و با رنگهای سنتی مایع رقابت می‌كنند.
با توجه به مقررات اخیر و جاری زیست محیطی در مورد آلودگی و دفع مواد زائد فاضلاب، جایگزینی رنگ مایع با رنگ پودری روز به روز اهمیت بیشتری می‌یابد. مشكل اصلی در رنگ‌كاری با رنگهای مایع وجود حلا‌‌ل‌هاست. با به كارگیری رنگ های مایع وجود سیستم‌های تهویه، تصفیه و بازیافت حلال برای كنترل تركیبات آلی فرار ضروری است. در عوض، رنگ پودری نوعی فرآیند رنگ خشك است كه در هیچ مرحله‌ای از عملیات رنگ‌كاری از تركیبات آلی فرار استفاده نمی ‌شود.

مزایای رنگ پودری

خواص ظاهری متنوع و مناسب رنگ پودری قابلیت داشتن ظاهر متنوع همچون چرمی، چکشی، سنباده ای، طرح چوب، متالیک، کروکودیلی را داشته همچنین در رنگ های متنوع و براقیت های بسیار مات تا بسیار براق قابلیت تولید را دارند. تنوع ظاهری حاصله در رنگ پودری در بررسی مزایا و معایب رنگ پودری تاثیر بسزایی داشته و در انتخاب رنگ پودری به جای رنگ مایع نقش مهمی را دارد. این خاصیت باعث گردیده که بسیاری از صنایع تنها رنگ پودری را استفاده نمایند.

محاسن رنگ پودری الکترواستاتیک

  • حذف کامل حلالها و ضایعات مواد مصرفی و در نتیجه حفظ محیط زیست از آلاینده ها
  • مقاومت بالا ، دوام و عمر طولانی ، استحکام و عدم تغییر حالت در برابر شرایط جوی
  • پوشش دهی بالا و ایجاد ضخامت یکنواخت در تمامی نواحی و همچنین نفوذ پذیری در نقاط غیر قابل دسترس ، گوشه ها و لبه ها.
  • بعد از رنگ کردن سطح می توان بر روی آن به فعالیت های مختلف مکانیکی پرداخت
  • رنگ پودری الکترواستاتیک به سلامت افرادی که با پودر رنگ تماس دارند، هیچ نوع آسیبی نمی رساند.

خرید رنگ کوره ای پودری

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما